د رابعه بلخي پوهنتون تاریخ

د رابعه بلخي د لوړو زده کړو انستیتیوت د افغانستان اسلامي جمهوریت د علمي او اقتصادي خود کفایۍ لپاره د بشري سرچینو د روزنې لپاره رامینځته شو.


د پوهنتون تاریخ کتنه

د رابعه بلخي پوهنتون د late 2011 2011 late کال په وروستیو کې تاسیس شو او له قانوني پروسې وروسته په in 2012 in in کال کې د افغانستان د اسلامي جمهوریت د لوړو زده کړو وزارت په رسمي اجازت سره ، په رسمي ډول په کابل کې خپل فعالیتونه پیل کړل. رابعه بلخي په پیل کې د اقتصاد او قانون دوه لوی شرکتونو سره پیل وکړ. د جواز ترلاسه کولو څخه سمدلاسه وروسته ، دوه نور مضامین ، د انجینرۍ او کمپیوټر ساینس شامل شول.

د فراغت دورې وروسته ، په in 2015. in کال کې ، د لوړو زده کړو وزارت د لوړو زده کړو انستیتوت څخه پوهنتون ته وده ورکړه.

د روغتیا په برخه کې د افغانستان د ډیری ستونزو او پدې برخه کې متخصصینو جدي اړتیا له امله په 13 13 .95 کال کې رابعه بلخي پوهنتون د ریاضیاتو څانګه او په 6 13966 کال کې د درملتون برخه جوړه کړه.

د رابعه بلخي پوهنتون دا مهال د کابل په دریو مهمو ولسوالیو کې درې څانګې لري؛ دغه علمي مرکز د دایمي ترمیم او معیاري کولو دوه څانګې لري. د مرکزي څانګې ترمیم د ښوونځي چاپیریال لپاره په اوو پوړونو کې ډیزاین شوی او جوړ شوی. د برچي څانګه په دوه او څلور پوړونو کې دوه ترمیمونه لري.

اوس ، د فرصت څلور وختونو سره ، خوشبختانه ، له اتو کالو وروسته ، دا د لوړو زده کړو په برخه کې یو ارزښتمن ساینسي مرکز شو او په خصوصي سکتور کې د هیواد یو له ترټولو نامتو مرکزونو څخه شمیرل کیږي.


د رابعه بلخي پوهنتون اصول او ارزښتونه

د افغانستان د اساسي قانون د Article 43 مې مادې پراساس ، "تدریس د ټولو افغانانو حق دی." د رابعه بلخي پوهنتون ، د ټولو برخه والو په هڅو او احتیاطي پلان جوړولو سره ، دا خپل مسؤلیت ګ considي چې لوړو زده کړو ته د لاسرسي لپاره ټولو غوښتونکو لپاره یو پلیټ فارم چمتو کړي. په اوږد مهال کې ، دا پوهنتون به یو پوهنتون وي چې په اسلامي ارزښتونو باور لري ، په هیواد کې ساینسي او پرمختللي لاسته راوړنې لري ، کوم چې د وړ پروفیسرانو ظرفیتونو په کارولو سره د ساینس ، زده کړې او څیړنې تولید او خپرولو کې د ملي او نړیوال معیارونو سره مطابقت لري. او کارپوه ته فرصت ورکړئ چې د کار ظرفیت سره زده کونکي وروزي. د داسې لید ترلاسه کولو لپاره ، هغه په ​​لاندې اصولو او ارزښتونو ټینګار کوي:

  1. د پوهې تمرکز او په تخصص او وړتیا باندې ټینګار
  2. مساوي او د هرډول تبعیض څخه انکار ترڅو تعلیمي او څیړنیزو فرصتونو ته مساوي لاسرسي اسانه کړي
  3. د ملي وحدت پیاوړتیا د هیواد د هر اړخېزې پراختیا لپاره د اساسي شرط په توګه as
  4. د اسلام د سپیڅلي دین د لارښوونو او انساني ارزښتونو په ر inا کې د انساني اخلاقو او وقار ساتنه؛

د پوهنتون اهداف

د رابعه بلخي پوهنتون اصلي هدف په هیواد کې د ساینسي او مسلکي اړتیاو سره په مطابقت کې متخصص ، ژمن او فعال بشري سرچینې روزل دي.

پوهنتون د سالم او متحرک ساینسي چاپیریال چمتو کولو له لارې لاندې موخې تعقیبوي د لوړو زده کړو لپاره د لیوالتیاو خلکو لپاره د اړین معیارونو سره:

  1. د ښوونې او روزنې کیفیت او دوامداره پرمختګ سره ځانګړې روزنه چمتو کړئ Prov
  2. په نظری ، عملی او څیړنیزو برخو کې د زده کونکو وړتیا وده او وده؛
  3. د لازمو اسانتیاو او بشري ځواک په چمتو کولو سره د ماسټر کورسونو جوړول
  4. د زده کړې او څیړنې تاسیساتو او ظرفیتونو ته وده ورکول ، په شمول د کتابتونونو ، لابراتوارونو ، متنونو او درسي نصاب.
  5. د ساینسي او انتظامي توب کیفیت ښه کول
  6. په اداره او اداري سیستم کې دوامداره اصلاح او اصلاح او په پوهنتون کې د شفاف ، موثر ، مدرن او مؤثره اداري سیستم رامینځته کول ترڅو د تاسیساتو او سرچینو (بشري ، مالي ، فزیکي ، او نور) په مؤثره توګه وکاروي
  7. د هیواد په نورو برخو کې د رابعه بلخي پوهنتون د فعالیتونو زیاتوالی په ځانګړي توګه په هغو سیمو کې چې د لوړو زده کړو له مرکزونو بې برخې دي.
  8. د زیان منونکو ډلو لکه میرمنو ، د شهیدانو کورنیو ، معلولینو او معلولینو ته د زده کړې چمتو کولو هڅې چې نه یې نشي کولی.
  9. په هیواد او نورو هیوادونو کې د پوهنتونونو او نامتو ساینسي څیړنو مرکزونو سره د اړیکو رامینځته کول
  10. د پوهنتون د تحقیق مرکز او اورینټینګ ښوونځي پیاوړي کول له خالص ښوونې څخه تر یوې ځانګړې موضوع څیړنې پورې.
د تاسیساتو او سرچینو پراختیا

د ربیح بلخي پوهنتون اوس مهال ښه مجهز او لاسرسي ودانۍ ، ښه مجهز او معیاري ټولګي او د دفتر واحدونه ، کتابتون ، کافي تاسیسات ، د تودوخې او یخونې تاسیسات او اسانتیاوې ، او همدارنګه د فعالو پوهنتونونو په سطح کې یو نسبتا ټیټ مخ دی. دا د کابل ښار دی.

پوهنتون هوډ لري چې په راتلونکو پنځو کلونو کې دریم څانګې ته معیاري او دایمي ترمیم چمتو کړي.

رابعه بلخي ، د ځای او مناسب هارډویر او سافټویر تاسیساتو ښه کولو او د نوي ټیکنالوژیو په کارولو سره ، د کارمندانو ، زده کونکو او ساینسي کدر غړو ممکنه وړتیاو وده او وده امکان برابروي ترڅو د پرمختګ لپاره ترټولو ارزښتناک انساني پانګه وي د عامه هوساینې او دوامداره پرمختګ په کچه کې مرسته وکړئ. پوهنتون غواړي د لوړو زده کړو وزارت د معیارونو او بیلونو سره سم د ښوونې او روزنې خدمات وړاندې کولو سره په هیواد کې د لوړو زده کړو یو غوره مرکز شي.

تعلیمي سیسټم

د ربیح بلخي پوهنتون تعلیمي سیسټم د مدرن ښوونيز معیارونو پر بنسټ والړ دی او د کریډیټ سیسټم چوکاټ کې جوړ شوی. په هر پوهنځي کې د تدریس شوي کریډیټونو / کورسونو شمیر په څلورو برخو ویشل شوی: لومړني موضوعات ، ځانګړي موضوعات ، اختیاري او د پوهنتون موضوعات ، عملي موضوعات ، او مونوګراف / پروژه.

د تدریس او زده کړې میتودونه لکه لیکچر ، پوښتنه او ځواب ، مشاهده ، ډله اییز کار ، برخه اخیستنه ، PBL او CBL هم په تدریس او زده کړې کې کارول کیږي.

د هر سمستر سکور د زده کونکو ارزونې میتودونو او کورس کورسونو نمرې پراساس؛ حاضری کول ، د فعالیت فعالیت ، د کور ورک 20 ټکي. د سمستر په مینځ کې ازموینه 20 ټکي دي. د سمستر پای امتحان 60 نمرې دي.

پوهنتون دا مهال شپږ پوهنځي لري:

  1. د اقتصاد ښوونځی ، د ډیپارټمنټونو سره: ((اقتصاد)) ، او ((د سوداګرۍ مدیریت))
  2. د حقوقو پوهنځی ، د ډیپارټمنټونو سره: (قضایی او څارنوالۍ) او ((سیاسي علوم))
  3. د کمپیوټر ساینس ښوونځی departments د څانګو سره: ((سافټویر انجنیري)) ، ((معلوماتي ټیکنالوژي)) ،
  4. د سیول انجینري او بریښنایی انجینري څانګو سره د انجینرۍ ښوونځی؛
  5. د مهاجرت عالي لیسه
  6. د درملتون پوهنځی




;